Istraživanje: Percepcija komunikacijske industrije

Analiza pokazala: Prosječan Hrvat smatra da mu oglasi pomažu pri donošenju bolje odluke o kupnji

Istraživanje koje je među reprezentativnim uzorkom hrvatske javnosti za 2022. godinu provela renomirana agencija za istraživanje tržišta Ipsos pokazalo je da prosječni Hrvat (61 posto ispitanika) smatra da su oglasi pozitivni jer kupcima pomažu da dobiju informaciju o različitim proizvodima i dovode do bolje odluke o tome koji je proizvod najbolji za njih.

Provedeno je među nacionalno reprezentativnim uzorkom građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina s ciljem boljeg razumijevanja struke i stavova javnosti o oglašavanju, a rezultati bilježe i pad negativne percepcije oglasa u hrvatskoj javnosti. Nakon što je 2016. zabilježen postotak od 39% te 2019. od 36%, za 2022. negativan je stav izrazilo samo 34 posto sudionika istraživanja.

Kreativni, stručni, odgovorni i dobro plaćeni

Kada je riječ o percepciji oglašivačke, tj. komunikacijske struke – koja obuhvaća zanimanja specijalizirana za komunikacije u kreativnom, medijskom, PR, event ili digitalnom segmentu, glavnim se aktivnostima djelatnika komunikacijske industrije smatraju zadaci oglašavanja, odnosno reklamiranja te prodaje i marketinga. Ispitanici te vrste poslova percipiraju, među ostalim, u najvećoj mjeri kao kreativne (84 posto) i stručne (82 posto).

Tipičnim se zaposlenicima agencija pritom, kao i ranijih godina, smatraju kreativne i stručne mlade te pritom visokoobrazovane osobe (kako ih percipira 58 posto ispitanika), muškarci (49 posto) i žene (37 posto), pretežito u rasponu od 20 do 40 godina.

Komunikacija industrija kao plodno tlo za poslovni razvoj

Ispitanici poslove rada u komunikacijama opisuju i kao odgovorne i pogodne za karijerno napredovanje (73 posto) te dobro plaćene (68 posto). Zanimljivo je istaknuti da je percepcija o adekvatnoj plaćenosti posla 2016. zabilježena kod 74 posto ispitanika, dok je u 2019. pala na 57 posto, a u 2022. ponovno doživjela, kako je navedeno, pozitivan skok.

Rad u komunikacijskoj industriji doživljava se društveno korisnim (65 posto), ali i zahtjevnim (53 posto) i stresnim (62 posto). S obzirom na percepciju posla kao složenoga i odgovornoga, ne čudi informacija da se polovica ispitanika (53 posto) ne bi okušala u radu u komunikacijskoj industriji, no u gotovo istom postotku (47 posto) ovo zanimanje doživljava pozitivnim te bi taj sektor u jednakoj mjeri preporučili drugima, pokazalo je istraživanje.

Detaljnije rezultate istraživanja provjerite ovdje: